Istent teljesen megismerni nem lehet. Amennyire azonban kinyilatkoztatásaiban feltárja Önmagát, annyi megtapasztalható, megérthető Belőle. Ebben a megismerési folyamatban kínál lehetőséget az elgondolkodásra a BibLab program, melyben bibliai történeteket szemléltetünk kémiai kísérletekkel. Iskolámban, a soproni Berzsenyi Dániel Evangélikus Gimnáziumban - egy, az Öveges Programon belüli projekthez - Horváth Lucia laborvezető ötlete alapján azon kezdtem el gondolkodni, hogy milyen bibliai történetek vannak, amiket szemléltetni lehetne kémiai kísérletekkel. A tanárnő égő csipkebokra után hamar jött a tenger kettéválasztása és a vízfakasztás története, valamint bemutatásukra néhány egyszerű kísérlet. Folytattam a keresést, melynek eredményeképpen már három előadás készült el. Nagyon fontos azonban leszögeznünk, hogy nem lehet és nem is célunk a biblia korabeli események, csodák mikéntjének bizonyítása. Sokkal inkább asszociációról, játékos tanulásról van szó a tantárgyi koncentráció jegyében. A teológiai tartalommal új életre keltett látványos kísérletek egyrészt illusztrálják az elhangzó történeteket, segítve ezzel átélni azokat, másrészt önmagukon túlmutatva a teremtés csodájának megértésében is közreműködnek. Előadásaimban az anyagok viselkedésének megfigyelése közben szerzett Isten-élményeimet is megosztom a hallgatósággal. Mivel a szemléltetés mellett a tevékenykedtetés is fontos motiváció a tanulási folyamatban, minden előadásban vannak a diákok (hallgatóság) által is elvégezhető kísérletek. Ezek némelyike oly egyszerű, hogy már az első osztályos gyermekek is el tudják végezni. Vannak közepes bonyolultságú, de veszélytelen kísérletek kémiaórán használt anyagokkal, melyekhez segítőnek hívok ki önként vállalkozókat. Valamint akad néhány bonyolultabb, csak általam elvégzett kísérlet, melyek biztonságos bemutatásáról magam kezeskedem. Az előadások tehát interaktív formájukban nyújtanak igazán egyedi élményt, testközelből megtapasztalva az anyagok viselkedését, rácsodálkozva a teremtett világ sokszínűségére. Természetesen az interaktivitás mértékét befolyásolhatják a körülmények: a hallgatóság létszáma, korosztálya, időkorlát, helyszíni adottságok, stb. A programtervezés során ezeket célszerű figyelembe venni. Előadásaim iskolai hittanórákon, csendesnapokon, hittantáborokban, tanári továbbképzéseken, vagy akár kémiaórán is bemutathatók, de más egyéb alkalomra is szívesen elviszem. Ha felkeltettem érdeklődését, kérem, olvassa el eddig elkészült előadásaimrövid leírását. Válassza ki az Önnek leginkább megfelelőt, és vegye fel velem akapcsolatottelefonon vagy e-mailen!
Köszönöm, hogy időt szánt programom megismerésére!